Četvrtak, 23 siječnja

Brend Y/PROJECT odlazi u povijest nakon 14 godina

Izvor: Y/PROJECT

Ukoliko otiđete na službenu stranicu poznatog pariškog brenda Y/PROJECT, dočekat će vas `oproštajno pismo´ koje glasi: “Nakon uspješnih 14 godina, Y/PROJECT je donio tešku odluku o prekidu poslovanja. Y/PROJECT i cijeli tim zahvaljuju se partnerima i svima onima koji su podržavali brend tijekom svih ovih godina. Posebno se zahvaljujemo Glennu Martensu, Pascalu Conteu-Jodri i prerano preminulom Gillesu Elaloufu na prilici za rast i stvaranje koju su pružili cijelom timu”.

Ovo je poruka kojom se ovaj brend odlučio oprostiti od modne industrije i ostatka svijeta nakon što nije bilo zainteresiranih za preuzimanje brenda i spašavanjem istog od financijskih dugova.

One koji su nešto bolje upućeni u novosti iz modnog svijeta ova vijest zasigurno nije iznenadila iz razloga što se brend već neko vrijeme suočavao sa nizom problema, a sve je postalo jasnije nakon što je u rujnu 2024. godine dizajner Glenn Martens, koji je za Y/PROJECT kreirao od 2013. godine, napustio brend. Zatim je odgođeno i prikazivanje nove kolekcije za proljeće 2025. na tjednu mode, a problem su tada predstavljale financije. Potom je Y/PROJECT završio na burzi, a nepronalaskom novog kupca zatvorilo se poglavlje još jednog svjetskog brenda.

Glenn Martens, izvor: Elle Hrvatska

Što je s kupcima Y/PROJECTA?

Odgovor zapravo leži u padu tržišta luksuznih brendova koji se odvija već nekoliko mjeseci. S obzirom na stanje, preuzimanje brenda kao što je Y/PROJECT za potencijalne kupce je rizičan poslovan potez jer profit je ipak na prvom mjestu, a Y/PROJECT je 2023. ostvario tek 11 milijuna eura prihoda, prenosi portal Buro247.

Prošle godine ista je sudbina zadesila i druge brendove poput Mara Hoffman, The Vampire’s Wife, Dion Lee... Mid-range brendovi, kao što je Y/PROJECT, u svojim se cijenama ne razlikuju mnogo od dobro nam poznatih brendova poput Zare, Massimo Duttija ili Manga, no svejedno sve teže uspjevaju ostati na tržištu. Navike kupaca se mijenjaju, a oni će danas radije uložiti u high street koji se okreće premium kategoriji, nego manjim dizajnerskim brendovima.

Također, novi val trendova koji se fokusiraju na `kapsulu garderobu´ i klasičan stil sve više utječu na pad potražnje brendova čiji se stil ne uklapa u takve trendove, a jedan takav je upravo i akter naše priče – Y/PROJECT.

Izvor: Y/PROJECT
Izvor: Y/PROJECT
Izvor: Y/PROJECT

Priča iza Y/PROJECTA započela je 2010. godine kada su ga osnovali svjetski poznati Gilles Elalouf, koji je preminuo u lipnju 2024., i Yohan Serfaty, a tri godine kasnije mjesto kreativnog direktora preuzeo je Glenn Martens koji je bio uključen u rad brenda od samih početaka.

Izvor: Y/PROJECT
Izvor: Y/PROJECT
Izvor: Y/PROJECT

Upravo je Martens uspio predstaviti ovaj brend danas poznat po manipulaciji materijalima, prenaglašenim naborima i siluetama poput nagužvanog trapera i čizama koje sežu do bedara te trompe l’oeil stilu, kao i suradnjama s poznatim imenima celebrity scene ali i dizajnerima poput Jeana Paula-Gaultiera.

Nakon zatvaranja nekoliko arhivskih lookova bit će donirano u fundus institucija poput Muzeja umjetnosti Metropolitan u New Yorku, muzeja mode u Antwerpenu te muzeja mode u Parizu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)