Četvrtak, 23 siječnja

Vampirski spektakl Nosferatu nije zaobišao ni modni svijet

Izvor: IMDB

Otkako se počeo prikazivati na velikim platnima, Nosferatu, film američkog redatelja Roberta Eggersa, postao je pravi hit i među ljubiteljima i poznavateljima mode. Moderna adaptacija istoimenog filma iz 1922. godine inspiriranog gotičarskim romanom Drakula, spisatelja Brama Stokera, ne samo da plijeni poglede svojim iznimnim scenama i jezivo realističnom glumom već i svojim kostimima za koje je zaslužna kostimografkinja Linda Muir koja je surađivala s Eggersom i na njegovim prijašnjim projektima.

Radnja filma odvodi nas u Njemačku tijekom 1838. godine, a odjeća koju su likovi nosili cijelu priču zaokružuje u jedan pravi vizualni spektakl. Iako je glavni antagonist filma stoljećima star vampir te je cijela radnja ove adaptacije isprepletena nadnaravnim i bizarnim pojavama, scenografija i kostimografija (ali i razni drugi elementi) doprinijeli su realističnosti samog perioda radnje.

Povijesna točnost i autentičnost na prvom mjestu

Eggers je, kao i u prijašnjim pa tako i ovom projektu, veliki naglasak stavio na povijesnu relevantnost i kulturnu autentičnost. Kostimografkinja Linda Muir kazala je u jednom od intervjua kako je svaki komad odjeće dizajniran s “posebnim naglaskom na autentičnost, uz inspiraciju iz povijesti, muzejskih kolekcija i rijetkih knjiga, kao što je Textile Designs”.

Nosferatu Roberta Eggersa svojevrstan je povratak na prvobitnog grofa Drakulu kakvog je zamislio njegov vlastiti tvorac, Bram Stoker, u svojem romanu. Za razliku od Edwarda iz serijala Sumrak saga (2008.-2012.) kojeg glumi Robert Pattinson, Nosferatu (kojega glumi fantastični Bill Skarsgård) je uistinu odvratno i monstruozno biće. Sam lik grofa temelji se na ideji kako bi on izgledao kao čovjek prije nego što je postao vampir. Upravo zbog toga kostimi u filmu evociraju aristokratski status grofovije iz 1500-ih, što je dodatno naglašeno korištenjem luksuznih tkanina, zlatnih ukrasa i detalja inspiriranih pravom transilvanijskom plemićkom odjećom.

Izvor: Bazaar

Naime, svaki sloj odjeće kojeg Orlok nosi pažljivo je dekonstruiran kako bi pojačao dojam raspadanja. Njegovo prvo pojavljivanje namjerno je odgođeno, odnosno vidimo ga tek kasnije u filmu, čime Eggers stvara atmosferu napetosti.

Ellen – opsjednuta ljepotica

Lilly Rose Depp utjelovila je lik mlade djevojke Ellen Hutter, tragične junakinje ove mračne priče. Njezina odjeća tijekom filma se mijenja sukladno njezinim psihološkim transformacijama pa tako na početku ona nosi svjetlije boje, a prema kraju odjeća joj poprima sve tamnije nijanse. Posebnu pažnju zaslužuje njezin šešir napravljen od ručno izrađenog krep materijala, sličnom metodom kao što se proizvodio u 19. stoljeću, a koji je ukrašen detaljima koji odražavaju njezinu tranziciju iz nevine i osjetljive u zrelu i odlučnu ženu.

Izvor: Vogue

Ellen u mnogo scena vidimo u spavaćicama, s obzirom da ju Nosferatu posjećuje posebice noću u njezinim snovima. Kostimografkinja je stoga poseban naglasak stavila upravo na taj komad odjeće, a navodi i da su prilikom snimanja isprobali nekoliko verzija spavaćica kako bi postigli najbolji rezultat pod specifičnim osvjetljenjem po kojem je Eggers prepoznatljiv.

Izvor: Vogue

U intervjuima su i Eggers i Muir naglašavali kako svaki detalj – od tekstura tkanina pa do odvojivih rukava na haljinama – podsjeća na to koliko je važno razumijevanje povijesti u stvaranju autentičnih priča. Muir je koristila neke od tehnika i materijala slične onima iz 19. stoljeća, što je filmu dalo dodatnu dozu romantičnog realizma, navodi portal Super1.

“Krhkost, ranjivost, strah, intenzivna ljubav – svi ti pojmovi evocirali su težinu tkanine, njezinu delikatnost, a posljedično i konačnu odluku o tome koji dio tijela će ostati otkriven, odnosno pokriven” – Linda Muir

Izvor: Vogue
Izvor: Vogue
Izvor: Vogue

Kostimi su ipak ključni

Odjeća u ovom filmu nije samo dekoracije već služi u cjelokupnom pričanju priče. Linda Muir je u nekoliko različitih intervjua isticala kako je svaki detalj, za svakog lika pažljivo osmišljen kako bi odražavao njihovu osobnost, ali i klasni status.

Na nominacijama za nagrade Critics Choice, film je dobio čak četiri nominacije, uključujući one za najbolju kameru, scenografiju, kostimografiju te šminku i frizure.S obzirom na to da Critics Choice ima nešto stroži kriterij selekcije, ovakvo priznanje možda ukazuje na to da će film biti prepoznat i u trci za Oscare, osobito u tehničkim kategorijama.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)