Devet mladih dramaturga akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu imalo je priliku predstaviti svoja autorska djela na ovogodnišnjem DeSADU
Akademija dramskih umjetnosti već 16. godinu za redom organizira reviju dramskih tekstova studenata odsjeka dramaturgije, popularno poznat kao DeSADU. Ove godine revija je održana od 15. do 17. studenog u prostorima Akademije dramskih umjetnosti, točnije na poznatoj adresi Frankopanska 22 (F22). Ova revija je jedinstvena prilika da studenti pretoče svoje vizije u stvarnost te ih prezentiraju publici, naravno pomoću glumaca koji izvode dramaturško djelo.
Ovogodišnji DeSADU je bio nešto drugačiji od prijašnjih godina gdje bi mladi studenti glume samo sjedili i dramaturški čitali autorsko djelo. Ove godine smo mogli svjedočiti glumačkim interpretativnim čitanjima gdje je u pomoć uskočila i režija te omogućila publici jasniji prikaz dramskog djela.
Studenti dramaturgije su svoj tekst mogli prijaviti do 1. listopada, a u slučaju prevelikih prijava vršena je selekcija koju bi provodili profesori odsjeka za dramaturgiju. Studenti su morali ispuniti nekoliko kriterija kako bi njihov tekst zadovoljio uvjete prijave, a neki od njih su da dramski tekst mora sadržavati najmanje 10 kartica teksta, nakon predaje nije dozvoljeno značajno mijenjati dužinu teksta te je uz dramski tekst bilo potrebno predati i životopis prijavitelja, fotografiju prijavitelja i sažetak/logline dramskog teksta.
Svaki selektirani autor bio je predstavljen na službenim DeSADU profilima na društvenim mrežama od kojih su najviše pažnje posvetili svom Instagram profilu koji ove godine odiše astetičnim izgledom i popraćenim sadržajem.
Ovogodišnji popratni program na reviji je radionica pripreme prijava za natječaj Hrvatskog audiovizualnog centra za razvoj scenarija, pod vodstvom Ivana Turkovića Krnjaka, na kojoj je sudjelovalo nekoliko odabranih studenata ADU-a.
Tko je sudjelovao?
Autori koji su ove godine bili predstavljeni i njihova autorska djela su: Niko Brešan (Moj Intervju s Gospodinom Splitzom), Filip Rutić (Daleko je Kathmandu), Adela Kulenović (Stan), Ninoslav Mrvelj (Staklo), Jan Smek (Vrulje), Vid Lež (Sendvič), Eila Martinov (KAP), Matej Opolcer (Sve Što Znam o Nataši) te Petra Pleše (Don’t Cry for Me, Argentina).
Ulaz za sve uzvanike je bio besplatan te su svi mogli bezbrižno doći i podržati mlade talente. Svi studenti dramaturgije, studenti režije te studenti glume odradili su odličan posao kako bi što vjernije približili publici svoje vizije pretočene u riječi naslikane na papiru.