Početkom kolovoza ove godine (2024.) Australija je donijela nove zakone vezane za visokoperformantna vozila, a prvi vozač sankcioniran je 5. prosinca, prije svega nekoliko dana.
S ciljem poboljšanja sigurnosti na cestama, Australija je uvela novu legislativu koja podrazumijeva posebne vozačke dozvole U kategorije za visokoperformantna vozila. (Nama bolje znana kao sportski, super i hyper automobili.)
Vlada Južne Australije smatrala ih je prijetnjom na cestama zbog njihove količine snage te je procijenila da će čak 270 vozača u državi biti obvezano do 1. prosinca ove godine (2024.) proći online tečaj te dobiti posebnu vozačku dozvolu.
Online tečaj posebno je prilagođen obrazovanju o upravljanju i mogućnostima visokoperformantnih vozila. Drugi tečaj, koji će biti dostupan početkom iduće godine, obuhvatit će svijest o rizicima, korištenje sustava za pomoć vozaču (ADAS) i sigurno upravljanje performansnim automobilima.
Kao visokoperformantno vozilo, u novoj zakonodavnoj regulativi Australije, smatra se automobil s omjerom snage i težine jednakim ili većim od 276 kilovata po toni (370 konjskih snaga na 1.000 kilograma).
Uz posebne vozačke dozvole, Vlada Južne Australije također je uvela mjere koje sprječavaju onemogućavanje automatiziranih sustava pomoći u vožnji u performansnim vozilima. Ovo osigurava da ključne sigurnosne značajke kao što su sustav protiv blokiranja kotača, automatizirano kočenje u nuždi, elektronička kontrola stabilnosti i kontrola trakcije ostanu operativne u svakom trenutku.
Uz to, vozači koji aktiviraju sportski način rada svojih superautomobila unutar urbanih područja, a koji rezultiraju smrtnim ishodima ili teškim ozljedama, odgovoarat će po postroženim optužbama.
Svakako, postoje iznimke od tih pravila. Postoje i okolnosti u kojima ti sustavi trebaju biti isključeni, poput situacija kada vozilo vozi po skliskim podlogama ili je zapelo, po objašnjenju Joea Szakacsa, ministra za policiju, hitne službe i kaznene usluge za CarExpert.