Umjetna inteligencija krajem 2022. godine lagano je ušla u javnost u obliku ChatGPT-a kojeg je lansirao
OpenAI. ChatGPT je model UI-a koji služi za generiranje odgovora kakve bi ljudi dali u tonu razgovora i
može generirati priče i pjesme, napisati kod, članak, prevesti tekst, otkloniti greške u programu i sl.
Ubrzo nakon manije razgovora s chatbotom slijedili su modeli umjetne inteligencije koji su manipulirali
slike, generirali druge slike na temelju priloženih kako bi žene mogle znati koja im boja kose najbolje stoji
ili kako će izgledati dijete nje i njenog dečka; ili pak modeli koji su generirali slike na pismene upute.
Odjednom je UI nicala iz svakog kutka interneta te je počela postojati specijalizirana UI za sve: za
uređivanje fotografija, za pisanje tekstova, za praćenje dionica i izračunavanje algoritma za obogaćenje,
za pisanje kodova i matematičke izračune itd. Ponekad bi vas vaša, uvijek posebna, kretnja po
beskrajnostima internetske sfere dovela do ponuda da donirate svoj glas ili svoje lice, naravno upakirano
tako da vi kreirate digitalnu verziju sebe koju ćete slati svojim prijateljima u porukama kako bi znali vaše
emocije ili pak će to biti vaša nova profilna slika na društvenim mrežama. A sada smo konačno ušli u
doba video klipova generiranih putem umjetne inteligencije, izuzmemo li fazu prvih pokušaja i jezivih
videa izobličenih ljudi neprirodnih pokreta. Tko bolji za probijanje leda nego jedna od najpoznatijih
svjetskih kompanija čiji logo i brend rijetki neće prepoznati : CocaCola. Nova inovacija koja mijenja marketinška pravila: Coca Cola AI reklama.
CocaCola je svoju Božićnu reklamu, koja je poznata diljem svijeta od 1995. godine , odlučila zamijeniti
modernom replikom iste generiranom UI. Coca cola AI reklama je zadržala isti narativ: buđenje božićnog duha na
putovanju crvenih CocaCola kamiona kroz snježne šumske puteljke ravno u srce malih građana koji ih
promatraju diveći im se. Postoje dvije verzije reklame: jedna u kojoj su prikazane isključivo životinje svih
mogućih vrsta koje izviru iz šuma da se načude CocaColinim kamionima ili pak uživaju negdje uz vatricu
na toplome te samo zure gledatelju u oči. Druga verzija reklame sadrži tek pokoju životinju te uključuje
ljude koji slave dolazak kamiona CocaCole na adventsku proslavu. Reklame je generirao model Real
Magic AI kojeg je lansirao OpenAI.
Kako se CocaCola među prvima, osobito među svjetskim imenima, usudila koristiti UI za kreiranje
marketinškog sadržaja, na našem se globalnom selu mnogo njih javilo sa mišljenjem. Prirodno, javnost se
podijelila na one koji su ideju podržali i na one koji joj se protive. Uvođenje UI u produkciju reklamnog
materijala ima velike prednosti: štedi vrijeme, novac i resurse, a samim time postaje pristupačnija
manjim kompanijama i poboljšava njihove izglede u borbi protiv velikih organizacija.
Oni manje korporativno nastrojeni zamjerili su CocaColi oduzimanje ljudskog dodira iz Božića i ukazali na
bezdušnost reklame čiji je narativ zajedništvo tokom blagdana. Umjetnici su se javili uvrijeđeni i uplašeni
za svoje poslove. Također se mora spomenuti i ne realističnosti ljudi i životinja koja je nadasve vidljiva u
krupnim planovima životinja i ljudskih ruku koje drže bočice gaziranog pića. Vrijeme će pokazati je li
CocaCola otvorila vrata reklamama generiranima UI ili je to ipak malo daljnja budućnost, a CocaCola se
jednostavno nije mogla obuzdati da bude pionir.