Umjetnička organizacija Euterpa prošlog je tjedna u Župi Bezgrješnog Srca Marijina Jordanovac održala svoj prvi božićni koncert.
Umjetnička organizacija Euterpa nastala je prije nešto više od godinu dana, a iza sebe već ima preko 10 uspješnih koncerata i niz projekata, od kojih se posebno ističe Tko to tamo svira?! – radionice i slušaonice namijenjene djeci. „Uprava“ Organizacije, kao i članovi zbora Euterpa, redom su sadašnji i bivši studenti Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, a sljedeći planirani korak je prvo gostovanje Zbora izvan Hrvatske i to turneja po Bosni i Hercegovini u veljači 2023.
Prije samog koncerta, nazvanog Euterpina Božićna čarolija, 40-ak prisutnih pozdravio je jedan od osnivača, Ivan Šimatović, koji je u govoru ukratko predstavio dosadašnji rad Organizacije, ali i najavio prethodno spomenutu turneju.
Prva tri djela, Tiha noć Franza Grubera i Josepha Mohra, Mehki snežek (tradicionalna francuska) i Adeste fidelis Johna Francisa Wadea, uz pratnju Andree Šimić na orguljama, solistički je izveo sopranist Marko Antolković. Potom, Zbor je izveo Julsång Huga Alfvéna i Shchedryk Mykola Leontovycha. Nakon Markove solističke izvedbe djela Weinacht Erharda Mauersbergera, sa zborom izveo je tradicijsku hrvatsku U to vrijeme godišća u obradi N. Kalogjera. Sljedeća na programu bila je pjesma Božić Ines Prajo u obradi Marka Vuckovića, koju je uz pratnju zbora izvela sopranistica Latica Kovačević. Pjesmama Notre Père Mauricea Daruflea, Have Yourself A Merry Little Christmas Hugha Martina i Ralpha Blanea u obradi Petera Gritrona, Narodi nam se (tradicijska hrvatska) u obradi N. Kalogjera i Zvončići Jamesa Lorda Pierponta završen je ovaj 45-minutni koncert.
Božićna „čarolija“, iako prisutna u glasovima solista i Zbora, zapravo je volja i ljubav ovih mladih ljudi prema glazbi i zborskom muziciranju. Njihovi uspjesi tim su veći imajući na umu relativno kratko skupno djelovanje. U ovom segmentu, zasluge prvenstveno idu umjetničkoj voditeljici Mariji Anđeli Biondić koja je izrazito pažljivo ravnala Zborom. Osim toga, problem pjevanja, bilo zborski ili ne, može biti dikcija, to jest, nerazgovijetnost koja onda značajno spušta kvalitetu cjelokupnog nastupa, a koja se zna dogoditi i solistima i zborovima koji iza sebe imaju dugogodišnje profesionalne karijere. Međutim, ovo je još samo jedno od područja koje iskazuje Marijinu spretnost i sposobnost kreiranja čistog zvuka, a koja se posebno istaknula u zaigranom postavu dionica posljednje skladbe koncerta. Nadalje, kako se vani spuštala noć, unutra je bilo sve hladnije, ali trnci tijekom Latičine izvedbe zasigurno nisu imali veze s hladnoćom. Premda publika nije izborila bis, dok „zboraše“ drži interes, ima prostora za daljnji razvoj i eksterne potvrde njihovog truda i rada.
Comments are closed.