Na ovogodišnjem Interliberu, posjetitelji su u Paviljonu 5, na štandu Školske knjige, mogli saznati sve o procesu nastanka Modre laste, poučno-zabavnog časopisa za mlade koji ove godine slavi čak 70 godina izlaženja. Urednica Melita Povalec zadužena za rubrike o prirodi, prirodoslovlju i biologiji, zajedno s timom predstavila je kako nastaje popularan časopis, namijenjen učenicima osnovnih škola.
Od ideje do tiska: Kako nastaje časopis?
Na radionici su sudionici mogli naučiti kako se od jednostavne ideje stvara kompletan časopis. U procesu sudjeluje 30 ljudi. Autori pišu zanimljive i edukativne tekstove o raznim temama. U slučaju Modre laste, 21 autor radi na raznovrsnim sadržajima koji uključuju umjetnost, fotografiju, promet, povijest, astronomiju, zdravlje, tjelesne vježbe, putovanja, igre, glazbu, šport, modu, slavne ličnosti i mnoge druge teme. Zatim urednici preuzimaju tekstove, uređuju ih, osmišljavaju nazive rubrika i koordiniraju cijelim procesom, poput „hobotnice“ koja sve povezuje. Modra lasta broji 5 urednika. Nakon urednika, lektor ispravlja pravopisne i gramatičke pogreške, a grafički urednik osigurava vizualnu privlačnost časopisa, što ih čini pravim „čarobnjacima“. Korektor pazi na izgled i prelom stranica te ispravlja sitne pogreške prije tiskanja. Na kraju, časopis odlazi u tisak. Modra lasta se sastoji od 48 stranica koje se tiskaju na tri arka po 16 stranica.
Posebne rubrike i interaktivnost
Modra lasta nudi brojne zanimljive rubrike koje potiču na kreativnost i interaktivnost. Talentaonica je rubrika u koju čitatelji mogu poslati svoje fotografije, filmove, podcaste ili radijske emisije i tako drže korak s vremenom i razvojem tehnologije. Na zadnjoj stranici se nalazi strip u kojem čitatelji pronalaze dozu humora i zabave. S obzirom na to može se reći da se Modra lasta čita od zadnje stranice. Sadržaji poput mozgalica i postera dodatno privlače mlade čitatelje. Važno je istaknuti i kultnog lika Lastana koji već 55 godina odgovara na pitanja čitatelja, često vezana uz ljubavne dileme ili životne izazove.
Za razliku od novina koje svakodnevno donose vijesti za širu publiku, časopisi poput Modre laste izlaze jednom tjedno, mjesečno ili sezonski te se fokusiraju na određene teme i publiku. Modra lasta je kroz godine mijenjala svoj logotip čak 12 puta, no uvijek je ostala vjerna svojoj misiji, a to je zabaviti, educirati i inspirirati mlade.
Djeca su na radionici mogla saznati da je za stvaranje Modre laste potrebno 30 talentirani i predanih ljudi. Urednica Melita na praktičan i zabavan način, kroz slikovitu prezentaciju, interakciju i razna pitanja na koja su djeca odgovarala, približila shvaćanje složenosti ovog procesa i važnost timskog rada.
Kako bi se zaokružio doživljaj, posjetitelji radionice su dobili poklon vrećice s raznim sadržajima, uključujući časopis Smib, olovku, pisanku i informativku.
Na kraju poruka urednice Melite Povalec bila je jasna i simbolična: „Poletite u bespuće Interlibera!“ i uživajte u čarima stvaranja i čitanja časopisa.
Lucija Milković