O temi obrazovanja i koronavirusa se puno piše, ali ne pita se dovoljno za mišljenje učitelje, nastavnike i profesore. Stoga smo odlučili porazgovarati s Tihomirom, nastavnikom engleskog jezika Osnovne škole „Ivana Brlić – Mažuranić“ u Slavonskom Brodu.
P: Što biste izdvojili kao najveću slabost online nastave?
O: Najveći nedostatak je svakako kontakt licem u lice. U mojoj školi je kombinacija online nastave i nastave uživo, ovisno o tome kakva je epidemiološka situacija u pojedinom razredu. Tako da preferiram kada vidim učenike, primarno jer po njihovim izrazima lica mogu raspoznati kada im nešto nije jasno. Ali na mojim predavanjima nikako nisu zakinuti ni učenici koji pohađaju nastavu online. Održavamo virtualne sastanke i tako ih izravno mogu pitati koji dio gradiva im treba pojasniti.
P: Predstavlja li Vam provođenje nastave online putem prevelik izazov?
O: Ja sam mlad profesor i puno sam više upoznat s tehnologijom nego moji stariji kolege. Često me pitaju za savjet i napominju kako su preko noći morali postati IT stručnjaci. Tako da, meni osobno, online nastava nije prevelik izazov, ali razumijem nastavnike i učenike kojima je.
P: Smatrate li da bi i u manjim gradovima, kao što je Slavonski Brod, nastava u potpunosti trebala biti online?
O: Mislim da je to najsigurnije rješenje, posebno gledajući situaciju tijekom posljednjih nekoliko tjedana. Nastava na fakultetima u Slavonskom Brodu je od početka akademske godine online te, iako su osnovnoškolci djeca, mislim kako je moguće znanje prenijeti i online putem.
P: Jeste li pod većim stresom na radnom mjestu od početka pandemije?
O: Jesam. Od početka školske godine sam tri puta morao ići u samoizolaciju jer sam na poslu bio u bliskom kontaktu s kolegama ili učenicima za koje se kasnije pokazalo kako su pozitivni na koronavirus. Automatski se u meni javlja panika i razmišljam koga sam mogao zaraziti i kada, koliko sam djece potencijalno zarazio te imaju li oni bolesne bake ili djedove. Na sreću, nikada nisam razvio simptome zaraze.
P: Kako roditelji reagiraju kada im djeca moraju ići u samoizolaciju jer su bili u kontaktu s učenikom iz razreda ili nastavnikom koji je pozitivan na koronavirus?
O: Nikada nije lagano javiti roditeljima takve vijesti. Razrednik sam šestom razredu i dva puta sam morao javljati da cijeli razred mora u preventivnu samoizolaciju jer su bili u bliskom kontaktu sa zaraženim nastavnikom ili učenikom. Roditelji uvijek imaju puno pitanja, na koja im odgovaram prema uputama koje smo dobili od nadležnih. Međutim, nastojim im pružiti i ohrabrujuće, ljudske riječi te utjehu. Na veliku sreću, nismo imali ozbiljniji slučaj zaraze u školi.
P: Kako učenicima objasnite da moraju u samoizolaciju? Razumiju li opasnost od izlaganja virusu ili se ponašaju nemarno?
O: Učenici su jako savjesni. Na satu razrednika sam svom razredu više puta detaljno davao upute kako se ponašati te koje su preporuke struke. Mislim da razumiju da se nalazimo u sredini globalne pandemije te čine sve što mogu kako bi minimizirali rizik prenošenja koronavirusa na svoje bližnje.
P: Za kraj, imate li poruku ili savjet za učenike tijekom novonastale situacije?
O: Slušajte upute Stožera, budite odgovorni i savjesni!
Comments are closed.