Distopijski triler “Leave The World Behind“ već tjednima ponosno zauzima prvo mjesto na Netflixovoj listi najgledanijih filmova u regiji. Osim same napete radnje, velikom zanimanju za film zasigurno je pridonijela i snažna glumačka postava s Ethanom Hawkeom, Juliom Roberts i Mahershalom Alijem u glavnim ulogama.
Snimljen po istoimenom romanu američkog pisca Rumaana Alama iz 2020. godine, ovaj triler prikazuje narušene međuljudske odnose koje je prouzročila nenadana krizna situacija. Film prati četveročlanu obitelj Sandford koja odlazi na spontani odmor. Majka Amanda (Julia Roberts) unajmljuje kuću za odmor na plaži kako bi njezina obitelj pobjegla od dosade i razočarenja svakodnevnice. Taj bijeg poprima ozbiljniji karakter nakon što se obitelj suočava s nasukavanjem golemog tankera na plaži za odmor i neobičnim posjetom srna u dvorištu kuće. Odnosi članova obitelji nakon spomenutih incidenata naizgled su čvrsti no sve mijenja dolazak vlasnika imanja (Mahershala Ali) i njegove kći Ruth (Myha’la).
(Ovo je upozorenje na spojlere i opise scena iz filma koji slijede u nastavku!)
Težina ovoga filma leži u prizorima sve stresnije komunikacije među likovima. Nepovjerenje koje akteri izražavaju jedni prema drugima refleksira se na gledatelja koji, nesiguran u vlastita predviđanja ishoda, prati film s dozom straha i skeptičnosti. Julia Roberts se pokazala pravim odabirom za ulogu preopterećene i dominantne figure majke u obitelji današnjice. Amanda je ona koja prva propituje sve rizične situacije te svim snagama pokušava ponovno pridobiti kontrolu nad životom svoje obitelji. Amandin suprug Clay (Ethan Hawke) ustrajno pokušava pobjeći od novonastalih problema no naposljetku i sam priznaje kako je bespomoćan bez svoga GPS-a.
“Leave The World Behind” u sebi krije mnoge teme društvene problematike življenja u SAD-u. Iako gledatelj nema razloga vjerovati da je obitelj Sandford rasistički nastrojena, neugodna scena upoznavanja vlasnika imanja i njegove kćeri obogaćena je sugestijama likova da je zaista posrijedi rasna netrpeljivost. Jaz između generacija prikazan je odnosom čvrste Amande prema progresivnoj adolescentici Ruth. Napredak tehnologije je problematiziran prikazom “poludjelih” samostalnih automobila na postavkama autopilota. Film se u jednu ruku dotiče i medijske manipulacije. Odgovarajući primjer bilo bi lažno upućivanje na teroristički napad slanjem letaka istoga stereotipnog izgleda ali potpisanih na različitim jezicima.
Objašnjenje ekstremnih uvjeta u kojima se nalaze likovi filma otkriva se kao ono povoljne taktike ratovanja u tri faze: 1. prekid komunikacije i prometa, 2. neočekivani napadi, dezinformacije, neprijateljstvo i nepovjerenje, 3. Coup d’etat (građanski rat). Navedena taktika je osmišljena kao najbrži način destabilizacije države iznutra – cilj je oslabiti međuovisnost građana te ih navesti da se okome jedni na druge.
Naposljetku, beskrajno je zanimljivo promišljati o tome da je sam bivši predsjednik SAD-a Barack Obama sudjelovao u izradi ovoga filma. Naime, Obama i njegova supruga Michelle Obama navedeni su kao izvršni producenti ovoga filma. Poručuje li bivši predsjednik svome narodu upozoravajuću poruku ili se jednostavno odlučio iskušati u kreativnom stvaralačkom procesu – ostaje pitanje…
Napetost:
Gluma:
Ideja:
Comments are closed.