Nakon prišlogodišnjih strahova od stagnacije sporta zbog Verstappenovih uspjeha, sezona Formule 1 2024. ulazi u svoju završnicu. S mnogo neizvjesnosti i uzbuđenja približavaju se zadnje tri utrke sezone. Verstappenova premoć bila je očita, a Red Bull i dalje neprikosnoven. No, kako je sezona napredovala, sve više timova pokazalo je znakove konkurentnosti, a posljednje utrke, uključujući pobjede Lewisa Hamiltona, Carlosa Sainza te rastući uspjeh McLarena, oživjele su natjecanje.
Potpuna dominacija Maxa Verstappena prošle sezone izazvala je zabrinutost među novinarima u paddocku zbog mogućeg negativnog utjecaja za ovogodišnju sezonu. Ova zabrinutost dospjela je i do vlasnika Formule 1, Liberty Media, koji su, unatoč podršci Verstappenu i Red Bullu, strahovali od negativnih efekata njegove dominacije. Gledanost je opadala, a F1 je bila sve manje prisutna u globalnim vijestima, što je ukazivalo na pad interesa.
Međutim, posljednje utrke ponovno su oživjele sezonu i možda čak potaknule šire zanimanje za F1. Velika nagrada Mađarske označila je početak druge polovice najduže sezone u povijesti, a pobjednik te utrke, Oscar Piastri, bio je sedmi pobjednik ove sezone. Za razliku od prošle godine kada je,Verstappen je nakon 12. utrke imao deset pobjeda. Sada vodi sa 62 boda prednosti ispred Landa Norrisa, dok je prošle godine najbliži konkurent, Checo Perez, zaostajao 165 bodova. Slična situacija je i u konstruktorskom prvenstvu, gdje Red Bull vodi s 373 boda, dok je prošle godine imao 503 boda.
Ove sezone, pravila su ostala gotovo ista, a razvoj Red Bulla usporio je zbog ograničenja u testiranju u vjetrotunelu te velikog trošenja budžeta, što je omogućilo ostalim timovima da smanje razliku na ljestvici. McLaren je nastavio poboljšavati svoj nastup, a Mercedes se, uz pobjede Russella i Hamiltona, čini na pravom putu.
Max Verstappen ili Lando Norris – tko će uzeti titulu svjetskog prvaka?
Verstappen je dominirao 2024. sezonu zbog čega je sve izgledalo kao repriza prošle godine, no od utrke u Miamiju stvari su se počele mijenjati za Red Bull, jer su konkurenti počeli smanjivati razliku. McLaren je predvodio ovu prijetnju većinu godine, s brzim MCL38, koje voze Lando Norris i Oscar Piastri.
Nakon što je Norris pobijedio u Sprint utrci uz Piastrijevu pomoć, smanjio je razliku na samo 44 boda, što ga je dovelo u borbu za naslov. Međutim, Verstappen je dominantnom vožnjom u kišnom Brazilu povećao svoju prednost na 62 boda. S još samo 86 bodova u igri, Norris ima šanse, ali Max je u puno boljoj poziciji. Moguće je da će već u Las Vegasu osigurati četvrti naslov ako Norris ne bude značajno bolji od njega.
Red Bull, Ferrari ili McLaren?
Bitka za Konstruktorsku nagradu bit će, čini se, odlučena u Abu Dhabiju, posljednjoj utrci sezone. Sa 147 bodova na raspolaganju u preostale tri utrke i samo 49 bodova razlike, sva tri glavna tima McLaren, Ferrari i Red Bull još uvijek imaju šanse za pobjedu. Trenutno vodeći McLaren neće imati dovoljno bodova da osiguraju naslov čak i ako pobijede u sljedećoj utrci i Ferrari ne osvoji nijedan bod.
Pozdrav s timovima; Hamilton u povijesni Ferrari, Sainz u Williams…
Četiri vozača ove godine završavaju svoju karijeru u Formuli 1, među kojima su Kevin Magnussen, Valtteri Bottas i Zhou Guanyu, dok se Franco Colapinto, koji je impresionirao u svojoj debitantskoj sezoni, nada povratku u F1, no još nema dogovoreno sjedalo. Za Lewisa Hamiltona, Abu Dhabi će označiti kraj njegove dugogodišnje suradnje s Mercedesom, jer je najavio prelazak u Ferrari, čime će se završiti jedan od najvažnijih perioda u povijesti sporta.
Hamiltonov prelazak označava i kraj karijere Carlosa Sainza Jr. u Ferrariju. Sainz će od iduće godine voziti u Williamsu, a njegov sutimljanin bit će Alex Albon. Nova lica F1 bit će Kimi Antonelli u Mercedesu te Oliver Bearman u Haasu, o kojima se već puno priča. Manje poznata nova imena na gridu su Gabriel Bortoleto koji će doći u Stake F1 Team i Jack Doohan koji će voziti za Alpine. Treba se napomenuti da je Doohan već upoznat s F1 jer je trenutno rezervni vozač za Williams.