Microsoft kupuje Activision za 68, 7 milijardi dolara. Ova vijest priča je o najskupljoj akviziciji koju je Microsoft napravio do sada, ujedno i najvećoj tech-akviziciji u povijesti. Uskoro, Microsoft dobiva pristup stotinama milijuna igrača, a time postaje i treća najveća gaming kompanija na svijetu, iza Tencenta i Sonya. Preuzimanjem Activisiona, Microsoft ima pristup naslovima kao što su Call of Duty, Overwatch, World of Warcraft, Hearthstone, Diablo…..
Što stoji iza toga?
Velike akvizicije nisu novost u ovoj industriji. Sam Activision Blizzard postao je jedna od najvećih tvrtki za video igre 2008. godine, kada se Activision spojio s Blizzardom u ugovoru vrijednom 18,9 milijardi dolara. Osim toga, Microsoft, kao i konkurent Sony redovito kupuju uspješne igre kako bi ih učinili dostupnim isključivo na svojim platformama.
Točnije, ova vijest pokazuje ambiciju Microsofta da postane dominantan na tržištu videoigara kroz svoj Xbox brend. Među ostalom, jedan od razloga je dovođenje popularnih igara, a time i većeg broja igrača, na njihovu Xbox Game Pass pretplatu. Slično uslugama kao što su Netflix i Spotify, Game Pass daje pretplatnicima pristup velikom digitalnom katalogu igara u zamjenu za mjesečnu naknadu. Da želi, Microsoft bi čak mogao učiniti ove franšize dostupnima samo putem Game Passa, tjerajući kupce od drugih konzola poput PlayStationa i distribucijskih platformi poput Steama. Ovim potezom se Microsoft još jače predstavio kao konkurent japanskom Sonyju, kojem su ubrzo nakon plasiranja vijesti dionice pale za 12, 8 posto.
Promjene i što o tome govori publika
U bliskoj budućnosti vjerojatno neće biti velikih promjena za korisnike. Međutim, otvaraju se neka druga pitanja, a potrebno je spomenuti da u ovoj povijesnoj prodaji ulogu igra još faktora. Naime, Activision Blizzard se suočava s optužbama i tužbama za zlostavljanje i seksizam u svojim uredima, a izvršni direktor Bobby Kotick mjesecima je pod jakim pritiskom da podnese ostavku. Kotick je sada spreman otići iz tvrtke s 400 milijuna američkih dolara, što znači da na Microsoftu ostaje odgovornost popravljanja imidža i bitnije, etičnosti u odnošenju prema svojim zaposlenicima.
Ovaj potez prihvaćen je poprilično pozitivno od strane publike. No, za neke, akvizicija izaziva zabrinutost oko pitanja monopola na tržištu, koja je već na radaru kritičara, ističući dilemu da će stalna divovska spajanja ugušiti kreativnost i inovacije u industriji videoigara. Također, ističu da se ovdje ne radi samo o tehnološkim proizvodima, kao što su softveri ili usluge koje svaku godinu postaju sve boljima.. bolje rečeno, tehnologija omogućuje igre i stvara ih, ali nije ono što ih čini uspješnima. Problem naziru u tome ako će se tvrtka isključivo voditi interesom za postavljanjem monopola na tržištu i time kako i na koji način će korisnici koristiti njihove proizvode. Ipak, treba naglasiti, za većinu korisnika ova akvizicija prihvaćena je kao pozitivna promjena.
Comments are closed.