Press "Enter" to skip to content

Može li se “Squid game: Izazov” smatrati društvenim eksperimentom?

Reality show “Squid game: Izazov” oduševio je fanove originalne serije i privukao nove. No, može li se ova serija promatrati i iz gledišta sociologije?

Korejska serija “Squid game” izašla je na Netflixu 2021. godine i od tada drži prvo mjesto na Netflixovoj ljestvici “Top 10 najgledanijih serija koje nisu na engleskom jeziku” sa 265 milijuna pregleda u prvih tri mjeseca. Radnja prati tajno natjecanje u kojem se 456 igrača bori u dječjim korejskim igrama za 45.6 milijardu wona. To je malo više od 32 milijuna eura.

Kao i u originalnoj seriji natječe se 456 ljudi, ovaj put Amerikanaca, za 4.56 milijuna dolara. Igrači se natječu u nizu dječjih igara. Za svaku osobu koja izgubi u igri, odnosno ispadne iz Reality showa, dodaje se 10 000 dolara u veliku kasicu prasicu koja visi na stropu prostorije u kojoj igrači borave.  

Na reality show može se prijaviti bilo tko, a ljudi se prijavljuju zbog nagrade. Jedan je pobjednik i on osvaja cijeli iznos. Impresivno je kako je reality show ostao vjeran izvornom materijalu. No, dodan je jedan vrlo važan novi element: mentalne igre u kojima igrači moraju izglasati osobu koju će izbaciti.

Emisija nalikuje velikom socijalnom eksperimentu u kojem se može proučavati ljudsko ponašanje u društvu u zatvorenom području. Svaki igrač ušao je u igru s ciljem da pobijedi, znajući da će biti samo jedan pobjednik. Ali vrlo brzo nakon početka stvaraju se različite grupe ljudi i savezi. Pojednici se povezuju na temelju dobi, spola, popularnosti i karakteristikama osobnosti. Nastaje hijerarhija grupa po popularnosti i prividnoj jačini grupe. U grupama se prirodno izdvajaju jači pojedinci i postaju vođe. Grupice se osjećaju ugroženo te kada im je dana prilika za eliminaciju, iskoristit će ju uklanjanje vođe u nadi da će se grupa raspasti i prestati biti prijetnja.  

Iako su u igru ušli pojedinci sa ciljem da pobijede, ipak su se grupirali u saveze. To je samo potvrda da je čovjek društveno biće koje jedino može preživjeti u skupini. Ali, neće svi oklijevati da izdaju svog kolegu iz skupine kako bi osvojili nagradu.  

Iako je ovo simulacija “Squid game-a” napravljena u zabavne svrhe, natjecatelji su prolazili kroz stvarne emocije i izazove. Mogućnost ispadanja iz igre i gubitak nagrade, a pogotovo utjecanje na sudbinu drugih suigrača utjecalo je njihovo mentalno stanje.  

Tijekom igre, igrači žive u uvjerljivo rekonstruiranoj sobi kao i iz serije. U ogromnoj prostoriji bez prozora, igrači spavaju na krevetima na kat te imaju velike kupaone. Hranu im donose ljudi u ružičastim kombinezonima i crnim maskama s kojima gotovo da ni ne razgovaraju. Fanovi originalne serije ovim putem mogu zamisliti kako bi oni prošli u “Squid game-u”.

Comments are closed.