Prometni kolaps star desetljećima još nije saniran

“Cesta uopće nije adekvatno označena! Mislila sam da fradim prekršaj, a od straha mi se ugasio auto i svi su mi trubili. Zbog vlastite sigurnosti sam morala tatu pitati kako to raskrižje funkcionira.”, svoj susret s prometnim kolapsom opisuje studentica Antonia Rihtarić koja svakodnevno prolazi opasnim raskrižjem na istoku grada.
Na tom križanju u istočnom dijelu metropole promet teče, ali ometano. Pružni prijelaz na križanju Ulice Kneza Branimira s Osječkom ulicom te Ulicom Trnava I. najčešće je mjesto prometnih nesreća, ali i prometnih nesuglasica među vozačima. Putnici iz smjera Dubrave često ostanu iznenađeni pri dolasku na raskrižje jer traka za skretanje ulijevo kao da i ne postoji. Ta traka je zajednička s trakom za ravno koja prelazi preko pruge. Kada se brklja spusti, vozačima koji žele skrenuti ulijevo, a nalaze se u koloni, ne preostaje opcija skretanja, nego samo opcija dugog čekanja. Za takvo čekanje strpljenja je očito premalo jer većikna vozača odlučno koristi pogrešne trake kako bi zaobišli gužvu. Ponekad iz trake za desno skretanje skreću ulijevo, a ponekad odabiru opciju vožnje u traci suprotnog smjera.
Crna prometna točka na kojoj se brklja spušta čak i 200 puta dnevno najviše šteti stotinama stanovnika Trnave koji smatraju da automatska signalizacija pružni prijelaz drži predugo zatvorenim. Umjesto da se promet pokrene nakon prolaska svakog vlaka, brklja se ne podiže dok ne prođu svi vlakovi koji se jedan za drugim nižu u razmacima i do 10 minuta. U kolonama se ponekad čeka i sat vremena, a osim gubljenja vremena, gube se i živci. Kolone vozila onemogućuju priključenje prometu iz dvorišta i sporednih ulica. Kašnjenje na posao ili u školu zbog prometa postao je već standardan izgovor stanovnika u blizini raskrižja.
Stanovnici Trnave i obližnjih kvartova mjerenjem u vlastitom angažmanu su došli do zaključka da je promet raskrižjem dnevno zatvoren i do 8 sati, a prošle su godine krenuli u prosvjede te započeli inicijativu “Riješimo prometni kolaps u Trnavi”.

Potpisi za peticiju koja iziskuje saniranje problema ovih prometnica sakupljali su se po principu “od vrata do vrata”, ali i po principu “od auta do auta”. Jedna od točaka inicijative tako zahtjeva da HŽ Infrastruktura d.o.o. implementira tehničko rješenje kojim će se upravljanje brkljom na pružnom prijelazu Trnava poboljšati tako da se brklja može podizati i spuštati za svaki pojedinačni vlak. Sakupljenih potpisa bilo je i previše, a rješenja ipak premalo. Ovo raskrižje je i danas kritična točka koja umanjuje sigurnost u prometu.
Comments are closed.