Hrvatska je dobila novu tinejdžersku seriju koja na ozbiljan način istražuje teme odrastanja, pritiska generacije i svakodnevnog života mladih. Serija Sram temelji se na popularnom norveškom formatu Skam, koji je osim u matičnoj zemlji doživio adaptacije u brojnim europskim državama te u SAD-u. Prikazuje se na HRT-u nedjeljom u 21:10, dok se tijekom tjedna isječci epizoda u stvarnom vremenu objavljuju na YouTube kanalu i Instagram profilu serije.
Dok je posljednje desetljeće europsku televiziju obilježio nordic noir, serija poput Skam tiho je stekla status prave senzacije. Na prvi pogled priča o svakodnevici tinejdžera ne zvuči kao ništa revolucionarno, no uspjela je osvojiti publiku diljem Europe. U Norveškoj ju je svake sedmice pratila petina stanovništva, što je više od milijun gledatelja, a kasnije je serija postala popularna i u drugim zemljama.
Najzanimljiviji aspekt ove serije jest njezina sposobnost da privuče mlade gledatelje, koji su već odavno napustili klasične televizijske formate. Dok se većina televizijskih kuća pomirila s tim trendom, norveška javna televizija NRK pronašla je formulu kako ih ponovno zainteresirati.
Prva epizoda hrvatske verzije upoznala nas je s glavnom junakinjom prve sezone, srednjoškolkom Evom (u izvrsnoj interpretaciji Lucije Stanković). Eva se priprema za svoje prvo seksualno iskustvo s dečkom Jakovom (Jagor Katičić), dok istovremeno pokušava popraviti narušeni odnos sa starom prijateljicom. Serija odmah odbacuje klasične narativne obrasce – nema uvodnih objašnjenja niti duge ekspozicije. Gledatelji su bačeni ravno u središte priče, no zahvaljujući inteligentnom pripovijedanju i prirodnim dijalozima, odnosi među likovima brzo postaju jasni.
Likovi djeluju autentično, a atmosferu upotpunjuju detalji iz stvarnog života, poput scene u klubu u kojem nastupaju Hiljson Mandela i Grše. Produkcija je povukla odličan potez angažiranjem beogradske redateljice Jelene Gavrilović, koja je uspješno prilagodila stil originalne serije domaćem mentalitetu. Rezultat je glatka i vizualno atraktivna priča, uz moderne i efektne kadrove te bogatu vizualnu estetiku.
Posebno se ističe doprinos Hane Jušić kao koscenaristice, uz Nikicu Zdunića, čime su dijalozi postali autentični i prirodni. To je mladim glumcima, mahom bez velikog iskustva, omogućilo opuštene i uvjerljive izvedbe. Sve u svemu, hrvatska verzija serije dostojno je parirala originalu te pokazala da domaća televizijska produkcija može ponuditi sadržaj svjetske kvalitete.
Dosad je emitirano pet epizoda, a kako će se trenutna događanja rasplesti, saznajte ove nedjelje u novoj epizodi!