Četvrtak, siječanj 2

Nova sezona Formule 1 – potpisani svi vozači

Ovogodišnja sezona Formule 1 donijela je mnoga uzbuđenja i promjene. Mnogi su se pozdravili sa svojim timovima, zbog čega je Abu Dhabi bila utrka nabijena emocijama, kako fanova tako i vozača. Vijest da će Isack Hajdar postati dio Racin Bullsa upotpunjuje grid za nadolazeću sezonu.

Prazno mjesto Liama Lawsona u Racing Bullsu otvorilo je vrata za Hadjara, koji je završio kao drugoplasirani u F2 prvenstvu 2024. godine iza Gabriela Bortoletoa, koji će iduće godine voziti za Sauber. Carlos Sainz prelazi u Williams, Nico Hülkenberg u Sauber, a Esteban Ocon u Haas. Ipak, neki su se timovi odlučili za stabilnost; Aston Martin će zadržati Fernanda Alonsa i Lancea Strolla, dok su Pierre Gasly i Alex Albon produžili ugovore. Hoće li nova sezona Formule 1 biti jednako napeta?

Za 76. sezonu Formule 1, timovi će izgledati ovako:

McLaren

Poslije osvajanja konstruktorskog prvenstva, McLaren u novu sezonu ulazi bez značajnih promjena; Lando Norris i Oscar Piastri nastavljaju voziti za tim pod vodstvom Andrea Stelle. Direktor ostaje Zak Brown.

Nakon svoje druge godine u F1, australac Oscar Piastri ostaje u McLarenu barem do 2026. godine, kada mu ističe trenutni ugovor, dok britanac Lando Norris ostaje pri svom višegodišnjem ugovoru.

Oscar Piastri i Lando Norris obilježavaju pobjedu McLarena fotografijom na kojoj obojica drže jednan prst u zraku.
Zak Mauger / Motorsport Images

Ferrari

Ferrari iduću sezonu dovodi jednog od najpoznatijih vozača u povijesti sporta: Lewisa Hamiltona. U Veljači je potvrđeno da će sedmerostruki svjetski prvak od iduće sezone voziti za Ferrari, a uz njega u timu ostaje Charles Leclerc. Frédéric Vasseur ostaje direktor tima, a Benedetto Vigna CEO.

Britanac napušta Mercedes nakon 12 godina. S njima je osvojio šest od svojih sedam titula. Ne zna se točno koliko dugo će biti s Ferrarijem, ali zna se da je potpisani ugovor višegodišnji.

Monažanin Charles Leclerc broji svoju sedmu godinu s Ferrarijem, a ove je godine proslavio pobjede na obje domaće utrke; Monaco i Monza. Trenutno ima potpisan višegodišnji ugovor.

Lewis Hamilton i Charles Leclerc u razgovoru nakon utrke.
XPBimages

Red Bull

Jedna od kasnijih promjena u cjelokupnoj postavi dogodila se u Red Bullu. Liam Lawson vozit će umjesto meksikanca Sergia Pereza. Timski dikrektor ostaje Christian Horner, no Adrian Newey, glavni tehnički direktor, napušta Red Bull.

Četverostruki prvak, Max Verstappen, ostaje u timu. Trenutno je vozač s najdužim poznatim ugovorom te će ostati sa svojim timom do 2028.

Drugi vozač Red Bulla, novozelanđanin Liam Lawson, od Singapura vozi za VCARB, no nepoznato je na koliko godina je potpisao trenutni ugovor.

Max Verstappen i Liam Lawson fotografirani dok se smiju u razgovoru.
Getty images

Mercedes

Nakon Hamiltonovog odlaska, Mercedes se odlučio uzeti mladog Kimija Antonellija da vozi uz Georgea Russela koji preuzima mjesto prvog vozača u timu. Toto Wolf ostaje na poziciji timskog direktora, dok se Valtteri Bottas vraća u Mercedes kao rezervni vozač. Russel je pod svojim ugovorom s Mercedesom do 2025. godine, kao i mladi Antonelli.

Kimi Antonelli, Toto Wolf i George Russel poziraju u uniformama Mercedesa.
Brandon Sutton

Aston Martin

Aston Martin je uz McLaren jedini tim koji neće imati promjena u postavi vožača za nadolazeću sezonu. Dvostruki prvak, Fernando Alonso nastavlja voziti uz Lancea Strolla. Najveća promjena koju je tim najavio je prelazak Adriana Neweya iz Red Bulla u Aston Martin. Newey će se pridružiti kao dioničar i managing technical partner. Mike Krack nastavlja svoj posao kao direktor tima.

Alonso je s Aston Martinom proslavio svoj 400. nastup u Formuli 1, a mnogi se nadaju i trećoj tituli nakon vijesti o novom MTP-u. Alonsov ugovor trenutno traje do 2026., nakon čega će, po nekim njegovim komentarima, 43-godišnji španjolac otići u mirovinu.

Ugovor Lancea Strolla vrlo je specifičan zbog činjenice da je njegov otac, Lawrence Stroll, vlasnik tima te nitko ne zna na koliko je godina zapravo potpisan.

Lance Stroll naslanja se na bolid Fernanda Alonsa dok obojica imaju osmijeh na licu.
Sky Sports

Alpine

Alpine je jedan od timova koji je najavio znatne promjene. Jack Doohan dobio je vozačko mjesto uz Pierrea Gaslyja, dok se Esteban Ocon pozdravio s timom.

Još je ljetos najavljena zamjena direktora tima; Bruno Famin bit će zamijenjen Oliverom Oakesom. Također, najavljen je prestanak proizvodnje motora te prelazak na Mercedesov motor od 2026. godine. Kontroverzni Flavio Briatore bit će izvršni savjetnik.

Doohan je nakon dvije sezone kao rezervni vozač konačno prešao na poziciju drugog vozača u Alpineu. No, ugovor je, za sad, potpisan samo za 2025. godinu. Pierre je 2024. potpisao višegosišnji ugovor.

Jack Doohan i Pierre Gasly fotografirani na stazi.
Alpine

Haas

Haas je ove godine pokazao značajan napredak u odnosu na prijašnje sezone. Nakon odlaska Guenthera Steinera, na poziciju direktora tima došao je Ayao Komatsu koji će na toj poziciji i ostati naredne sezone.

Oba vozača Haasa, Kevin Magnussen i Nico Hulkenberg, otišli su iz tima što za tim znači potpuno novu postavu vozača.

Esteban Ocon iz Alpinea preći će u Haas, a ugovor je potpisao na više godina.

Drugi vozač je Oliver Bearmann. 19-godišnji britanac proslavio se ove sezone u Saudijskoj Arabiji kao zamjena za Sainza. Bearmann je svoj drugi nastup u F1 vozio umjesto Kevina Magnussena u Haasu na Velikoj nagradi Azerbajdžana. Umjesto Magnussena vozio je još jednom, u Brazilu. Sva tri nastupa Bearmann je završio u bodovima. On je također prvi u povijesti sporta koji je u jednoj sezoni ostvario bodove za više timova. Ugovor s Haasom potpisao je na više godina.

Kolaž slika Olivera Bearmanna i Estebana Ocona.
IMAGO

Visa Cash App Racing Bulls

VCARB bili su zadnji tim koji je potvrdio vozače za nadolazeću sezonu.

Sestrinjski tim Red Bulla, odabrao je Isacka Hajdara kao novog člana tima, dok prvi vozač ostaje japanac Yuki Tsunoda. Laurent Mekies ostat će direktor tima.

Nakon što je izgubio mjesto u Red Bullu, Tsunoda ostaje u VCARB i petu sezonu za redom. Postavljaju se razna pitanja o njegovoj budućnosti u sportu zbog Hondinog prelaska u Aston Martin 2026. godine, a njegov ugovor završava 2025. godine.

Isack Hajdar zadnji je potvrđeni vozač za 2025. godinu. Francuz je postao rezervni vozač za svoj novi tim nakon što je to mjesto ostalo prazno zbog Lawsonove zamjene za Riccarda. Trenutno se pretpostavlja da će Hajdarov ugovor biti samo na godinu dana.

Kolaž slika Isacka Hajdara i Yukija Tsunode.
MotorsportWeek

Williams

Williams je za svoje vozače odabrao Sainza i Albona. Nakon velikih materijalnih troškova tim je odlučio Logana Sargeanta zamijeniti Francom Colapintom. Iako je Colapinto pokazao dobre rezultate, to nije bilo dovoljno za mjesto vozača u 2025. godini. Tim ostaje pod vodstvom Jamesa Vowlesa.

Alex Albon započinje svoju četvrtu sezonu s Williamsom pod višegodišnjim ugovorom.

Prinova timu je španjolac Carlos Sainz. Nakon što je njegovo mjesto uzeo Lewis Hamilton, Sainz se odlučio za prelazak iz crvenog u plavo odijelo potpisujući dvogodišnji ugovor.

Carlos Sainz i Alex Albon nasmješeno razgovaraju, Charles Leclerc u pozadini.
Formula 1

Sauber

Sauber ulazi u svoju zadnju godinu u Formuli 1 prije nego što Audi preuzme. Sauber, kao i Haas, ima potpuno novu postavu vozača. Novi član će sredinom 2025. postati i Jonathan Wheatley kao direktor tima nakon odlaska iz Red Bulla.

Nico Hulkenberg odlučio se za prelazak iz Haasa, nakon što je Audi bio očit da želi nijemca u svojoj postavi za 2026. godinu.

Uz Hulkenberga vozit će rookie Gabriel Bortoleto. Nakon titule prvaka F2 ove sezone, Bortoleto je osigurao svoje mjesto u F1 sa Sauberom i višegodišnjim ugovorom.

Nico Hulkenberg i Gabriel Boroleto ispred Sauber pozadine.
Sauber

Nova lica u 2025.

U novoj sezoni vozit će čak šest novih lica:

  • Kimi Antonelli – Mercedes
    Liam Lawson – Red Bull
    Jack Doohan – Alpine
    Oliver Bearman – Haas
    Isack Hadjar – VCARB
    Gabriel Bortoleto – Sauber

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)