Press "Enter" to skip to content

Otvaranje Pelješkog mosta moglo bi kasniti zbog pristupnih cesta

Završetak izgradnje pristupnih cesta za Pelješki most najavljen je za lipanj sljedeće godine, no poskupljenje cijena materijala kao i aktualne poteškoće na tržištu mogle bi utjecati na kašnjenje završetka radova i rok otvaranja mosta. Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić poručuje – jedan dio bi mogao kasniti, ali nema razloga za brigu.

Izvor: Facebook/Andrej Plenković

Ideja o gradnji Pelješkog mosta nastajala je prije dvadesetak godina s ciljem spajanja hrvatskog teritorija koji je bio prekinut granicom s Bosnom i Hercegovinom. Most od Komarne do Brijeste s vremenom je postao i političko pitanje, no situacija se donekle smirila spajanjem posljednjeg segmenta čelične konstrukcije mosta u srpnju ove godine. Iako je Pelješki most gotov, u funkciju će tek nakon izgradnje pristupnih cesta koje zbog žalbi na radove značajno kasne za mostom, a prema obećanjima nadležnih trebale biti gotove do lipnja sljedeće godine.

Ipak, od svečanog spajanja konstrukcije na kojoj su prisustvovali visoki uzvanici iz cijele Hrvatske, Pelješki most, kako se čini, samo nailazi na komplikacije koje bi mogle odgoditi planirani završetak radova. U kolovozu je u javnosti odjeknula informacija kako bi zbog povećanja cijena materijala i goriva izgradnja dionica ceste mogla koštati i više od očekivanog. Tako je grčka tvrtka Avax koja gradi dio pristupnih cesta, zbog dodatnih troškova u kolovozu najavila mogući novi ugovor, no iz Hrvatskih cesta tvrdili su kako je sve pod kontrolom, a rok i dalje dostižan.

Izvor: Facebook / Đuro Kucelj

U posljednje vrijeme aktualiziralo se pitanje Pelješkog mosta i novih komplikacija s pristupnim cestama zbog aktualnih poremećaja na tržištu. Iz Hrvatskih cesta na pitanje hoće li situacija na tržištu utjecati na kašnjenje izgradnje pristupnih cesta odgovorili su sljedeće:

„Trenutno na tržištu brodarskih usluga nema dovoljno slobodnih kapaciteta jer brodari bilježe veliku potražnju za prijevozom roba. Izvođač poduzima sve radnje kako bi osigurao potrebne resurse, ali pritom ima poteškoće zbog ograničenog broja potrebnih plovila potrebnih za specifične uvjete u stonskom kanalu.”

Dodaju kako su radovi na montaži čelične konstrukcije mosta Ston u tijeku te kako naručitelj po svim ugovorima plaća radove u rokovima koji su kraći od uobičajenih, a sve kako bi se radovi ubrzali. O cijeloj situaciji očitovao se i dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić koji poručuje kako do kašnjenja, prema njegovim saznanjima, ne bi trebalo doći.

„Jedan dio bi mogao kasniti, jedan dio neće kasniti. Dakle, jedan izvođač je, prema posljednjim informacijama, u dogovorenim rokovima. Jedan izvođač će vjerojatno kasniti jer kao što znamo došlo je do kasnog dogovaranja cesta zbog žalbi ponuditelja, to je jedan od razloga. Drugi razlog je da je jedan od izvoditelja imao nekih poteškoća s Covid krizom, međutim najvažnije je da će te ceste biti uredno završene te da će se most s prvim dijelom cesta otvoriti negdje u lipnju iduće godine“, poručio je župan Dobroslavić te dodao „Imat ćemo most, imat ćemo ceste i to je ono što je najvažnije.“

Izvor: Facebook / Nikola Dobroslavić

Pelješki most dug je 2,4 kilometra, visok 55 metara s četiri prometne trake i vrijedan nešto više od 511, 5 milijuna kuna. No, uz dodatne troškove iznos bi mogao biti prekoračen, a ostaje za vidjeti hoće li ti troškovi i poteškoće na tržištu utjecati na kašnjenje propisanih rokova izgradnje pristupnih cesta, a time i kasnije stavljanje Pelješkog mosta u funkciju.

Comments are closed.