Press "Enter" to skip to content

Tri najčešće pogreške u ženskom fitnessu

U posljednjih deset godina, ženski se fitness znatno promijenio. Pripadnice nježnijeg spola odlučile su se okrenuti zdravlju i fizičkoj aktivnosti, što je rezultiralo povećanom tjelovježbom. Najpopularnije izvore tjelovježbe žene pronalaze u grupnim treninzima kao što su plesne grupe, crossfit, pilates i treninzi u teretani. S početkom treniranja, često se javljaju mitovi povezani s netočnim informacijama, kojih se mnoge žene neprekidno pridržavaju. Dezinformacije poput nepravilne prehrane, intenziteta treninga itd. Kako bi opovrgnuli zablude ženskog fitnessa, nabrajamo tri najčešće pogreške početnica.

Izvor: Profimedia/ Autor: Profimedia
  1. Pretjerana fokusiranost na dugotrajne kardiovaskularne treninge

Popularizirano je mišljenje kako visok intenzitet kardio treninga najbrže i najučinkovitije topi neželjeno masno tkivo. Takav se trening najčešće izvodi na spravama kao što su traka za trčanje, orbitrek, steper ili sobni bicikl. Prema mišljenju stručnjaka i liječnika, učestalost navedenog treninga dovodi tijelo u kataboličko stanje, čime zapravo ne gradite mišiće, već samo trošite unesene kalorije. Naime, kako bi optimalizirali prednosti koje takav trening nudi, potrebno je ukomponirati ga s vježbama snage (s utezima za oblikovanje tijela) i vježbama istezanja. Postoje dvije preporučene varijante koje sportašice mogu odabrati, a to je 20 minuta kardio programa prije ili poslije treninga snage/istezanja ili pak 40 minuta prema odabranim danima tjednog fitness programa. Osim uobičajenih sprava, u kardio trening ubrajaju se i vožnja bicikla, plivanje, borilački sportovi ili brzo hodanje.

Izvor: Profimedia/ Autor: Profimedia

2. Strah od “prenabildanog” izgleda

Poznato je kako su treninzi snage moćno oružje u borbi protiv viška kilograma na duže vrijeme. Naime, treninzi s utezima grade vaše mišiće, a njihov rast ubrzava rad metabolizma. U prijevodu, tijelo sagorijeva kalorije i kada se odmarate. Utezi nerijetko predstavljaju strah među ženskom populacijom jer su pretežito korišteni u bodibildingu. Većini je žena takav “nabildani” izgled odbojan zbog manjka ženstvenosti. Naravno, takve rezultate nije lako postići, stoga i postoje natjecanja. Za razliku od žena, muškarci imaju veće predispozicije za izgradnju mišića zbog veće razine testosterona u tijelu i biološki im je lakše postići takav izgled. Isto tako, toniranje mišića ” s laganim utezima” zabluda je koja ne donosi željene rezultate. Mišići se grade pod opterećenjem, ali u njihov rast ulazi mnogo faktora kao što su unos proteina, učestalost treninga, odmor, itd. Najbolje rezultate donijet će adekvatna prehrana, težinski trening s vježbama prilagođenim vašoj strukturi tijela i vašim ciljevima.

Izvor: Profimedia/ Autor: Profimedia

3. Zanemarivanje pojedinih dijelova tijela

Živimo u dobu društvenih medija koji nerijetko glorificiraju bujne ženske obline kao što su grudi i stražnjica. Nažalost, utjecaj na izgled i obujam grudi gotovo je nepostojeći jer ovisi isključivo o genetici ili pak estetskoj kirurgiji. Što se tiče stražnjice, intenzivan težinski trening i povećan unos kalorija može dovesti do rasta i oblikovanja gluteusa. Upravo iz tog razloga, mnoge djevojke započinju svoje fitness putovanje. Želja za postizanjem rezultata najčešće donosi greške poput učestalog fokusa na donji dio tijela, nedovoljno vremena za odmor i regeneraciju mišića te nedovoljan unos kalorija. Za optimalan rast i razvoj mišićne mase ženskog tijela, potreban je balans. Paralelu možemo povući s muškarcima, koji imaju naviku zanemarivanja upravo mišića donjeg dijela tijela. Dakle, svakom tijelu potrebna je simetrija te podjednako treniranje ostalih mišićnih skupina poput leđa, ruku, ramena i trbuha. Sklad cijelog tijela uvijek će biti privlačniji od polovičnosti.

Izvor: fitnes.com.hr

Comments are closed.