Press "Enter" to skip to content

USPON SAUDIJSKOG NOGOMETA: Nevjerojatno putovanje saudijske profesionalne lige

Izvor: goal.com

Gledajući nogomet, samo razmišljajući o njemu, uglavnom se osvrćemo na velika europska imena koja potječu iz, primjerice, Engleske, Španjolske ili Italije. Rijetko kada pomislimo na nogometne utakmice izvan navedenih okvira, ali jedna država nam ipak dokazuje kako se „najvažnija sporedna stvar na svijetu“ proteže i izvan europskog kontinenta – Saudijska Arabija.

Tijekom prošlog desetljeća, saudijska liga je prošla kroz stratešku reviziju podržanu značajnim ulaganjima i vizionarskim inicijativama vlasti Saudijske Arabije. Dakako, priljevi financijskih sredstava privlače vrhunske trenere i međunarodne igrače, podižući tako kvalitetu cjelokupne lige.

„Saudijska vizija 2030“, naziv je strateškog okvira kraljevstva za razlikovanje nafte od gospodarstva, pri čemu sport, i to naročito nogomet, zauzima glavnu ulogu. Saudijci su prepoznali potencijal sporta za poticanje gospodarskog rasta kroz različite kanale kao što su prodaja ulaznica, prava emitiranja i sponzorstva. Također, sportom nastoje poboljšati sveukupnu kvalitetu života te promovirati državu kao važno turističko i ekonomsko središte na globalnoj sceni.

Novac nije problem

Nakon uspješnih transfera jednih od najvećih imena današnjice, Cristiana Ronalda u Al Nassr, Karima Benzeme u Al-Ittihad  i Neymara u Al – Hilal, samo nebo je granica. Za Neymara se procjenjuje kako bi u dvije godine boravka u Rijadu mogao zaraditi 200 milijuna dolara. Prema pisanju Guardiana, Michael Emenalo, voditelj regrutiranja igrača, navodi kako za sve postoji proračun, ali bez određene cifre. Ključ je ne potrošiti sve na igrače, već ulagati u osoblje, sponzorstvo i infrastrukturu. Ulaganje nije samo usmjereno na podizanje standarda nogometa u zemlji, već i na razvoj domaćih talenata. Uz strateški fokus na programe razvoja mladih, Saudijska Arabija nastoji stvoriti snažan nogometni sustav.

Klimatski uvjeti bi mogli biti problematični

Pustinjska klima arapskog poluotoka svakako predstavlja izazov ulagačima i organizatorima, posebice kada je riječ o privlačenju međunarodnih posjetitelja koji nisu navikli na dnevnu temperaturu od 40°C. Zimi su temperature niže, ali daleko više od prosječnih zimskih temperatura u Europi. Susjedna država, Katar, je za potrebe prošlogodišnjeg prvenstva, gradila klimatizirane stadione, no Saudijcima to još uvijek nije u planu.

Kako privući gledatelje i posjetitelje?

AFP prenosi planove glavnog operativnog direktora, Carla Nohre, koji opisuje važnost narativa u utakmicama. Smatra da se iskustva obožavatelja još trebaju poboljšati te da se ključ nalazi u konstantnom radu s televizijskim kućama i razvojem digitalnih platformi. Ipak, privlačenje odgovarajućih zvijezda i njihov angažman u brendiranju Kraljevine Saudijske Arabije mogli bi biti presudni u ovome pothvatu.

Comments are closed.