Press "Enter" to skip to content

Zašto je mediteranska prehrana najbolja za zdravlje?

Mediteranska prehrana, izvor: prvozdravlje.com

Definicija

Mediteranska prehrana karakteristična je za zemlje Sredozemlja, a to je ukupno 21 država u južnoj Europi, sjevernoj Africi i Bliskom Istoku. Godine 2013. upisana je na UNESCO listu nematerijalne kulturne baštine.

Obilježja

Obično se dijeli na hranu koja se treba unositi često, umjereno i rijetko. Često treba unositi veliku količinu voća, povrća, ribe i morskih plodova, ekstra djevičanskog maslinovog ulja, sjemenke, kruh, rižu, tjesteninu, krumpir, integralne žitarice, začine, mahunarke, sjemenke. Umjereno se koriste mlijeko i mliječni proizvodi, perad, jaja, sir, jogurt, crno vino, a rijetko crveno meso, prerađena hrana i pića, slatkiši, rafinirana ulja.

Uglavnom se svodi na nizak unos zasićenih masti i visok unos zdravih nezasićenih masti (prvenstveno iz maslinovog ulja), zatim voća, povrća i žitarica koji su bogati prehrambenim vlaknima. Preporučuje se jesti plavu ribu barem jednom tjedno, jaja do tri puta tjedno, meso dva puta tjedno i do četiri puta tjedno mahunarke.

Primjer piramide mediteranske prehrane, izvor: Pinterest

Važnost

Razna znanstvena istraživanja došla su do zaključka da se mediteranska prehrana povezuje sa dužim životnim vijekom, manjim brojem slučajeva kardiovaskularnih bolesti, visokog krvnog tlaka, pretilosti, raka, dijabetesa i poboljšanim disanjem.

Jedna studija provedena na 10 000 žena pokazala je da žene koje slijede mediteransku prehranu imaju 46% više šanse doživjeti zdravu starost i 25% niži rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti u desetak godina.

Comments are closed.