Press "Enter" to skip to content

Zašto je Mercedes dominirao na Velikoj nagradi Brazila?

Izvor: F1.com

Borba za titulu prvaka Formule 1 već dugo nije bila ovako napeta, a s obzirom na rezultate posljedne utrke, čini se kako pobjednika nećemo znati do samoga kraja sezone. Mercedes u Brazilu nije posustao, a kao dokaz tome imamo fantastično odrađen posao cijelog tima; počevši od Hamiltonove pobjede, unatoč vrlo zahtjevnim okolnostima, a zatim i Bottasovog plasmana na treće mjesto koje je uvelike pomoglo u konstruktorskom poretku. Ipak, u obzir moramo uzeti i ugradnju Hamiltonovog novog, petog motora, ali i ostale mehaničke i aerodinamičke postavke koje su učinile Mercedes vidno dominantnim bolidom u Brazilu.

Embed from Getty Images

1. Ugradnja novog motora

Već nam je poznata činjenica kako se Mercedes odlučio za ugradnju petog motora u bolid Lewisa Hamiltona. Razlog tome je drastično opadanje snage već nakon samo nekoliko utrka. Za slabije persofmanse motora odgovorne su, kako su naveli iz tima, pukotine legure u donjem djelu motora. Eksponencijalni pad snage može uputiti na činjenicu da motor neće biti jednako kompetitivan u nadolazećim utrkama kao i u Brazilu. No, bez obzira na buduće rezultate, Hamiltonov je bolid u Sao Paoulu bio nesumnjivo dominantiniji od svih ostalih.

2. Amortizacija automobila

Mercedesov je automobil izuetno brži na ravnim linijama od ostalih, a tome doprinose dva faktora. Onaj prvi, već poznat, je veći međuosovinski razmak od ostalih bolida (prostor između prednjih i stražnjih kotača), ali i poseban sustav amortizacije koje spuštaju bolid pri postizanju velikh brzina. “Spuštanjem” bolida, drastično se smanjuje otpor zraka, a to rezultira puno bržim automobilom na ravnim linijama staze. Osim toga, staza u Brazilu nema oštre zavoje, koje više pogoduju Red Bullu, već je sačinjena od blagih i dugih zavoja koje još više doprinose performansi vozila.

Embed from Getty Images

3. Stražnje krilo

Fleksibilno krilo još je jedna komponenta koja je omogućila Mercedesu brža vremena. Mehanizam je vrlo sličan amortizaciji; pri velikim brzinama, stražnje krilo se savija te se na taj način reducira otpor zraka. Ako u obzir uzmemo aktivaciju DRS-a za pretjecanje, nije iznenađujuće što je Hamilton kroz vikend došao sa zadnjeg na prvo mjesto.

4. Pravilni odabir guma

Ovoga puta, Hamilton nije imao vremena žaliti se na prebrzu potrošnju guma. Možda i nije imao potrebe, zahvaljujući taktici koja je obojici vozača omogućila vožnju bez pregrijavanja guma. Pravovremena izmjena i odabir komponenta “medium ” guma pokazala se kao kompromis male potrošnje i dominantne izvedbe zbog prije navedenih faktora.

Iako smo na trenutak pomislili kako je Mercedes u Meksiku izgubio momentum, svojom izvedbom u Brazilu nam je ipak promjenio mišljenje. Naravno, unatoč svim mehaničkim i taktičkim nadogradnjama, bilo bi nepravedno ne spomenuti izuzetne vještine Lewisa Hamiltona koji je još jednom svima pokazao zašto je šesterostruki svjetski prvak. Bili njegov obožavatelj ili ne, ovakvim trenucima ne preostaje ništa drugo doli diviti se.

Završnica sezone seli se na Bliski istok, a već ovaj vikend svjedočit ćemo spektaklu na Velikoj nagradi Katra. Vežite pojaseve, ulazimo u fotofiniš sezone!